Nu is het tijd om Leiderdorp te veranderen!

GroenLinks heeft woensdag 15 maart het beste verkiezingsresultaat ooit gehaald. Mede dankzij de vele vrijwilligers die in Leiderdorp langs de deuren zijn gegaan en natuurlijk dankzij al onze kiezers. Een prachtig resultaat dat laat zien dat veel mensen net als wij een ander Nederland willen. Een land van empathie, waarin we eerlijk delen en het klimaatprobleem aanpakken. Met dit resultaat is de eerste stap gezet naar een ander Nederland. Jesse Klaver en zijn team zullen de komende tijd hun best doen om een zo links mogelijk kabinet te krijgen. “Ik ben trots op de vele vrijwilligers die ook in Leiderdorp en Kaag en Braassem langs de deuren zijn gegaan om echt in gesprek te gaan met mensen onder het mom van niet schreeuwen, maar praten, aldus onze campagneleider Vincent Kagie.

Leiderdorp veranderen

Om Nederland te veranderen heb je echter niet genoeg aan een grote GroenLinks-fractie in de Tweede Kamer. Steeds meer beleid wordt lokaal gemaakt of uitgevoerd. In Leiderdorp gebeurt dat de afgelopen jaren door een rechts college van CDA en VVD, eerst aangevuld met D66, nu met PvdA en LPL. Hierdoor is er in Leiderdorp gekozen voor een beleid van een terugtrekkende overheid waarbij empathie en milieu alleen mogelijk zijn als er ergens een potje over is. Wij kiezen voor een ander Leiderdorp. Wij  kiezen voor sociale woningbouw, duurzame energie en een Leiderdorp voor iedereen.

“Terwijl op het gebied van milieu Nederland een hekkensluiter is in Europa, zijn wij in Leiderdorp de achterblijver van Nederland. Hekkensluiter van de hekkensluiter: dat kan zo niet langer, dat moet veranderen”, zegt onze fractievoorzitter Jeannette Hofman-Züter.’’De nieuwe duurzaamheidsagenda is een stap in de goede richting, maar wij willen dat Leiderdorp voorop gaat lopen. Niet alleen op het gebied van milieu, maar ook als het gaat om woningen voor jongeren, voorzieningen voor senioren en vooral als het gaat om de menselijke maat.’’

De gemeenteraadscampagne begint vandaag

Nu de landelijke verkiezingen zo’n grote zetelwinst voor GroenLinks heeft opgeleverd, richten we onze blik op de gemeenteraadscampagne. Ook Leiderdorp is namelijk toe aan verandering. De basis de komende maanden zijn de wijkacties die we al lange tijd elke maand houden, maar de kans is groot dat je ook de komende tijd GroenLinksers langs de deuren ziet gaan. “De afgelopen maanden heeft GroenLinks aan een beweging voor verandering gewerkt en zijn we in gesprek gegaan met mensen. Dit blijven we doen. We zijn er klaar voor om Leiderdorp te veranderen”, aldus Vincent.