Afdeling

Na de raadsverkiezingen van 2014 is er onder leiding van D66 (winnaar) in Leiderdorp een college gevormd bestaande uit VVD, D66 en CDA. Daarmee is GroenLinks na zes jaar deelname aan het college in de oppositie terecht gekomen, aanvankelijk met de Partij van de Arbeid en Lokale Partij Leiderdorp. Na een breuk in de genoemde coalitie is eind oktober 2016 een nieuwe coalitie gevormd en geinstalleerd bestaande uit VVD, D66, CDA, PvdA en LPL. GroenLinks is daarbij in haar oppositierol gebleven. Door de breuk is ook D66 is de oppositie terecht gekomen.

Onze afdeling telt op dit moment circa 50 leden. Dat is inclusief 11 leden van de gemeente Kaag en Braassem. Die horen ook bij onze afdeling.

De gemeenteraad telt 21 zetels. Daarin zijn wij als fractie met 3 zetels vertegen woordigd. Het gaat om de volgende mensen:

Jeannette Hofman-Züter (fractievoorzitter)

(tel: 0653444264)

Frauke Joester (tel: 0648215844)

Bob Vastenhoud (tel: 0648084703)

De fractie wordt ondersteund door  de burgerraadsraadsleden Ibrahima Bah (tel: 0629476045), Wilfried Smit (tel: 0633086639) en Marlies van Beek (tel: 0636310596). Marlies vervult tevens de functie van fractie-assistent.

Het bestuur van onze afdeling bestaat uit:

Bart van Zandwijk (voorzitter) tel: 071-5895579

Riny Vons (secretaris) tel: 071-5893945

Wilfried Smit (penningmeester) tel: 0633086639

Tim Brouwer de Koning (bestuurslid) tel: 071-5413307

Het bestuur heeft de ambitie om meer jonge mensen enthousiast te maken voor actieve deelname aan onze afdeling. Er is een commissie in het leven geroepen die zich richt op de mogelijkheden om jonge mensen de via social media te bereiken. Tweemaal per jaar wordt er een algemene ledenvergadering gehouden.

Wanneer je na het lezen van de informatie op deze site belangstelling hebt gekregen om mee te doen aan onze activiteiten laat het ons weten! Om sfeer te proeven is het ook mogelijk om een keer vrijblijvend een bezoek te brengen aan een openbare fractievergadering. Dan kun je met de fractieleden kennismaken en daarna zelf beoordelen of- en in welke vorm je onze afdeling c.q. de partij zou kunnen- of willen steunen. Voor een bezoek aan de fractie kun je een afspraak maken met fractievoorzitter Jeannette Hofman, tel: 0653444264.

Als je liever (eerst) afzonderlijk met één van de fractie- en/of bestuursleden zou willen praten of overleggen kan dat natuurlijk ook. Wij zullen je graag te woord staan en/of een afspraak met je maken.

GroenLinks, afdeling Leiderdorp

• Secretariaat: Riny Vons
  • Webmaster: Gerrit Vons (voor vragen en opmerkingen over deze website)
  • Hella Haassestraat 22