Afdeling

Na de raadsverkiezingen van 2018 is er onder leiding van LPL (Lokale Partij Leiderdorp) (winnaar) in Leiderdorp een college gevormd bestaande uit VVD, LPL en CDA. Daarmee is GroenLinks helaas opnieuw in de oppositie terecht gekomen met de Partij van de Arbeid, D66 en ChristenUnie-SGP. Onze afdeling telt op dit moment circa 75 leden. Dat is inclusief 15 leden van de gemeente Kaag en Braassem. Die horen ook bij onze afdeling.

De gemeenteraad telt 21 zetels. Daarin zijn wij als fractie met 3 zetels vertegen woordigd. Het gaat om de volgende mensen:

Bob Vastenhoud (raadslid/fractievoorzitter)

Jeannette Hofman (raadslid)

Marlies van Beek (raadslid)

De fractie wordt ondersteund door  de burgerraadsraadsleden Wilfried SmitAart Bolluijt, Ibrahima Bah en Tim Brouwer de Koning. TIm vervult tevens de functie van fractie-assistent.

Het bestuur van onze afdeling bestaat uit:

Aart Bolluijt (voorzitter en waarnemend secretaris).

Wilfried Smit (penningmeester)

Auke Hofman (bestuurslid)

Het bestuur heeft de ambitie om meer jonge mensen enthousiast te maken voor actieve deelname aan onze afdeling. Er is een commissie in het leven geroepen die zich richt op de mogelijkheden om jonge mensen de via social media te bereiken. Tweemaal per jaar wordt er een algemene ledenvergadering gehouden.

Wanneer je na het lezen van de informatie op deze site belangstelling hebt gekregen om mee te doen aan onze activiteiten laat het ons weten! Om sfeer te proeven is het ook mogelijk om een keer vrijblijvend een bezoek te brengen aan een openbare fractievergadering. Dan kun je met de fractieleden kennismaken en daarna zelf beoordelen of- en in welke vorm je onze afdeling c.q. de partij zou kunnen- of willen steunen. Voor een bezoek aan de fractie kun je een afspraak maken met fractievoorzitter Bob Vastenhoud, tel: 0648084703.

Als je liever (eerst) afzonderlijk met één van de fractie- en/of bestuursleden zou willen praten of overleggen kan dat natuurlijk ook. Wij zullen je graag te woord staan en/of een afspraak met je maken.

GroenLinks, afdeling Leiderdorp

• Waarnemend Secretariaat: Aart Bolluijt
  • Webmaster: Gerrit Vons (voor vragen en opmerkingen over deze website)
  • Tel: 071-5893945 / 0640499313