Na de raadsverkiezingen van 2018 is er onder leiding van LPL (Lokale Partij Leiderdorp) (winnaar) in Leiderdorp een college gevormd bestaande uit VVD, LPL en CDA. Daarmee kwam GroenLinks helaas opnieuw in de oppositie terecht samen met de Partij van de Arbeid, D66 en ChristenUnie-SGP. In het najaar van 2019 is de genoemde coalitie gevallen en is een nieuw college gevormd bestaande uit VVD, CDA, D66 en ChristenUnie-SGP. GroenLinks vormt dus thans de oppositie samen met de PvdA en LPL.

Onze afdeling telt op dit moment circa 75 leden. Dat is inclusief 15 leden van de gemeente Kaag en Braassem. Die horen ook bij onze afdeling. De gemeenteraad telt 21 zetels. Daarin zijn wij als fractie met 3 zetels vertegenwoordigd. Het gaat om de volgende mensen:

Bob Vastenhoud (raadslid/fractievoorzitter)

Jeannette Hofman (raadslid)

Marlies van Beek (raadslid)

Tim Brouwer de Koning vervult de functie van fractie-assistent. De fractie wordt verder ondersteund door het burgerraadsraadslid Ibrahima Bah.

Het bestuur van onze afdeling bestaat uit:

Anouk Snik (voorzitter)

Cor Zwart (penningmeester/secretaris)

Auke Hofman (bestuurslid)

De functie van secretaris is op dit moment vacant. Deze wordt tijdelijk waargenomen door de penningmeester. Graag komt het bestuur in contact met enthousiaste mensen die belangstelling hebben voor deze functie.

Het bestuur heeft de ambitie om meer jonge mensen enthousiast te maken voor actieve deelname aan onze afdeling. Er is een commissie in het leven geroepen die zich richt op de mogelijkheden om jonge mensen de via social media te bereiken. Tweemaal per jaar wordt er een algemene ledenvergadering gehouden.

Wanneer je na het lezen van de informatie op deze site belangstelling hebt gekregen om mee te doen aan onze activiteiten laat het ons weten! Om sfeer te proeven is het ook mogelijk om een keer vrijblijvend een bezoek te brengen aan een openbare fractievergadering. Dan kun je met de fractieleden kennismaken en daarna zelf beoordelen of- en in welke vorm je onze afdeling c.q. de partij zou kunnen- of willen steunen. Voor een bezoek aan de fractie kun je een afspraak maken met fractievoorzitter Bob Vastenhoud, tel: 0648084703.

Als je liever (eerst) afzonderlijk met één van de fractie- en/of bestuursleden zou willen praten of overleggen kan dat natuurlijk ook. Wij zullen je graag te woord staan en/of een afspraak met je maken.

GroenLinks, afdeling Leiderdorp

• Waarnemend Secretariaat: Cor Zwart
  • Webmaster: Gerrit Vons (voor vragen en opmerkingen over deze website)
  • Tel: 0621347962